Ruilen en retourneren

Heeft u zich bedacht? Het is natuurlijk mogelijk om een bestelling te ruilen of te retourneren. Wij bieden u de mogelijkheid om artikelen binnen 14 dagen te retourneren.

Let wel op dat artikelen niet als retourzending geaccepteerd kunnen worden als deze gebruikt of beschadigd zijn. Retourzendingen moeten vanzelfsprekend als nieuw verkocht kunnen worden. Test een aankoop daarom thuis zoals u dat ook in de winkel zou doen.

Artikelen die gemonteerd zijn geweest en/of buiten gebruikt zijn kunnen niet geretourneerd worden. Retourzendingen worden gecontroleerd voordat deze geaccepteerd worden.

Bedankt voor uw begrip en uw medewerking!

Hoe test ik een product?

Hier leest u tips hoe u een aankoop kunt uitproberen, waarna u het zonder problemen kunt ruilen of retourneren.

U mag de aankoop wel:

  • Voorzichtig uit de verpakking halen (bewaar de originele verpakking)
  • Binnenshuis testen

U mag de aankoop niet:

  • Buitenshuis testen
  • Monteren en daarmee gebruikssporen nalaten
  • Uitpakken en de originele verpakking direct weggooien

Twijfelt u of u een bestelling nog kunt retourneren? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice

Hoe retourneer ik een bestelling?

Volg de volgende stappen:

1. Download het onderstaande retourformulier en print deze uit. Indien u geen printer heeft, kunt u het retourformulier overschrijven.

2. Vul het formulier volledig en naar waarheid in.

3. Verpak het artikel behalve in de originele verpakking ook in een omdoos. Een omdoos is een extra doos waarin het artikel en de originele verpakking goed beschermd zijn tijdens het transport.
Indien uw bestelling is geleverd in een verzendzak of verzenddoos, dan kunt u die zak of doos gebruiken om de bestelling in te retourneren. Neem ons afleveradres van het retourformulier over en vermeld deze duidelijk op de omdoos waarin u het artikel verpakt. 

4. Stop het retourformulier in een envelop en plak deze stevig vast op de omdoos of stop deze in de omdoos.

5. Plak de omdoos goed dicht. Dit geldt ook voor de originele verpakking. Gebruik voor de originele verpakking alleen transparante tape en geen duct-tape of bruine tape.

6. Breng het pakket naar een postkantoor bij u in de buurt. Zij kunnen u op de hoogte brengen van de tarieven. De verzendkosten zijn voor uw eigen rekening. U mag de bestelling natuurlijk ook ter plaatse afgeven in ons magazijn in Tilburg.

7. Uw pakket wordt verstuurd. Zodra deze bij ons in ontvangst wordt genomen nemen wij het in behandeling. Indien u een artikel wilt ruilen, nemen wij de kosten voor het verzenden van een nieuw product voor onze rekening.

Retourneren is op eigen verantwoordelijkheid. Bewaar uw verzendbewijs daarom totdat u van ons heeft vernomen dat uw retourzending in goede orde is ontvangen. 

Om u zo goed en zo snel mogelijk te kunnen helpen, verzoeken wij u vriendelijk om het retourformulier volledig en naar waarheid in te vullen.

Klik hier voor het Retourformulier

U kunt uw retourzending richten aan:

Van Asten Babysuperstore, Afdeling Retouren
Groenstraat 139-03
5021 LL Tilburg
Nederland
 

Uitzondering: meubelen

Zware meubelen en babykamers die met onze eigen bezorgdienst geleverd worden, kunnen niet geretourneerd worden. De reden is dat meubelen in bijzonder beschermde pakketten worden verpakt.
Bij het uitpakken verliezen de pakketten hun beschermende werking, waarna onderdelen eenvoudig beschadigd raken of verloren gaan. 

Indien u een babykamer wilt bestellen, raden wij u aan om van tevoren contact op te nemen met de klantenservice zodat u een goede keuze kunt maken. Onze klantenservice geeft u graag advies op maat!