Altijd de beste merkaanbiedingen
5000m² winkelplezier in Tilburg
Vrijwel alles uit voorraad leverbaar
Iedere zondag geopend
5286 Beoordelingen
8.8

Veelgestelde vragen

 

1

Algemene vragen

Hoe kan ik een naam- of adreswijziging doorgeven?

Een adreswijziging voor een lopende bestelling kunt u telefonisch doorgeven of u kunt een e-mail sturen. Voor bestellingen geplaatst in de winkel en/of webshop mailt u naar [email protected]

Voor telefonisch contact over reeds geplaatste bestellingen belt u naar 0031(0)13-5440780. 

Waar is van Asten BabySuperstore gevestigd?

U vindt de adresgegevens onder het kopje hier vind je ons

Wat zijn de openingstijden?

U vindt de openingstijden onder het kopje Openingstijden Ook op zondag is de winkel regelmatig geopend! In de zomer is onze winkel niet geopend op zondag. Bekijk de actuele openingstijden hier

Hoe kan ik de van Asten Babysuperstore folder / nieuwsbrief thuis ontvangen?

U kunt hiervoor het aanvraagformulier invullen op onze website.

Ik krijg regelmatig post van Asten BabySuperstore, hoe meld ik mij hiervoor af?

Om geen post meer te ontvangen kunt u een e-mail met uw adresgegevens sturen naar [email protected].

Hoe meld ik mij af voor de nieuwsbrief?

Om geen nieuwsbrief meer te ontvangen, klikt u onderaan de nieuwsbrief op ''afmelden''.

Verkoopt van Asten BabySuperstore ook cadeaubonnen?

Ja, bovendien kunt u het bedrag op de cadeaubon van Van Asten BabySuperstore zelf bepalen. Cadeaubonnen zijn geldig tot 2 jaar na datum van uitgifte. U kunt ook online een kortingscode aanvragen, deze bestelt u hier eenvoudig op onze website. Deze kortingscode is zowel in de webshop als in de winkel te verzilveren.

Houdt er rekening mee dat kortingscodes die online zijn verstrekt, niet op zaterdag of zondag in de winkel te verzilveren zijn. Natuurlijk kunt u deze in het weekend wel in de webshop gebruiken! Cadeaubonnen en kortingscodes zijn niet inwisselbaar voor contanten. 

Hoe kan ik contact opnemen met van Asten BabySuperstore?

U kunt ons bereiken via telefonisch contact, per email, via WhatsApp of u kunt even binnen lopen in de showroom. U vindt hier de contactgegevens. 

Uit welke betaalmogelijkheden kan ik kiezen?

In de winkel:

Contant - U kunt contact betalen in onze winkel. Wij accepteren geen biljetten van 200 en 500 euro. 

Pinnen - U kunt in onze winkel pinnen of betalen met bankcontact. 

Cadeaubon / kortingscode - Wilt u iemand een cadeau geven? Dan is een cadeaubon een goed idee! Cadeaubonnen zijn in de winkel te verzilveren en zijn vanaf verstrekking 1 jaar geldig. U kunt een digitale kortingscode welke u vanuit de webwinkel heeft verkregen ook in de winkel verzilveren, maar enkel op doordeweekse dagen en niet in het weekend. Cadeaubonnen zijn niet in de webshop te verzilveren en zijn niet inwisselbaar voor contanten. 

Het is helaas niet mogelijk om in de winkel met creditcard te betalen. Onze excuses voor het ongemak. In de webshop kunt u wel met uw creditcard betalen.  

 

In de webshop:

iDEAL- Met iDEAL betaalt u ontzettend eenvoudig. De betaling wordt meteen na afronding overgeschreven en uw bestelling zal dus direct verwerkt worden. Wanneer u bent aangesloten bij één van de volgende banken kunt u gebruik maken van iDEAL: Rabobank, ABN AMRO, ASN Bank, SNS Bank, ING, Triodos Bank, Van Lanschot of de Friesland Bank. Kies bij betaalopties voor iDEAL en kies de bank naar keuze.

Bancontact - Belgische klanten bieden we de mogelijkheid om te betalen met Bancontact. De betaling wordt meteen na afronding overgeschreven en uw bestelling zal dus direct verwerkt worden. Wanneer u bent aangesloten bij één van de volgende banken kunt u gebruik maken van Bancontact: KBC, Belfius, Fortis, Fintro, AXA, CBC, ING en VDK spaarbank.

Klarna (achteraf betalen) - U kunt er in de webshop voor kiezen om uw bestelling eerst te ontvangen, te bekijken en pas achteraf te betalen. Met Klarna heeft u namelijk de mogelijkheid binnen 14 dagen te betalen. Houdt er rekening mee dat achteraf betalen niet van toepassing is als de levertijd van uw bestelling langer is dan 14 dagen. Deze 14 dagen gaan direct in nadat de betaling is goedgekeurd.

Klarna stelt bepaalde eisen waar u als klant aan moet voldoen om voor deze betaalmethode in aanmerking te komen. U kunt uw bestelling bijvoorbeeld niet op het adres van een ander laten bezorgen. Let op: achteraf betalen met Klarna betekent niet dat u de bezorger van uw bestelling moet betalen. Wanneer de achteraf betaling via Klarna niet wordt goedgekeurd, kan dit verschillende oorzaken hebben. Omdat Klarna een extern bedrijf is, hebben wij geen inzicht in de reden van weigering in verband met uw privacy. Als u wilt weten waarom uw achteraf betaling niet wordt geaccepteerd, kunt u contact opnemen met de klantenservice van Klarna via telefoonnummer 020 80 82 852.

Creditcard - U kunt met creditcard betalen in de webshop van Van Asten Babysuperstore. Wij accepteren Mastercard en Visa. Kies de optie ''betalen met Creditcard'' in het afrekenscherm en volg de instructies.

PayPal - U kunt er ook voor kiezen om te betalen met PayPal. Uw gegevens worden bij deze betaalmogelijkheid niet verstrekt aan de webwinkel maar blijven onder toezicht van PayPal.

Bankoverschrijving - U kunt uw bestelling ook afrekenen per bankoverschrijving. Dit betekent dat u de bestelling bijvoorbeeld via internetbankieren kunt betalen. Zodra het volledige bedrag is bijgeschreven, versturen we uw bestelling of kunt u deze komen afhalen. U wordt na het kiezen voor de betaling per bankoverschrijving, doorverwezen naar een externe pagina van Multisafepay. Hier dient u de stappen te volgen om middels een bankoverschrijving te betalen. Let op: bij een bankoverschrijving kan het 1 à 2 werkdagen duren om uw betaling te verwerken. Pas na ontvangst van uw betaling wordt uw bestelling verwerkt. Indien u uw bestelling sneller wilt ontvangen, kies dan een andere betaalmethode.

Kortingscode - Wij bieden u de mogelijkheid om digitale kortingscodes/cadeaubonnen te kopen en online te verzilveren. Kortingscodes zijn maar één keer te gebruiken en geven geen geld retour wanneer u ze niet volledig gebruikt. Besteed deze dus aan één winkelwagen. Digitale kortingscodes zijn in de winkel van maandag tot vrijdag te verzilveren en niet in het weekend. Natuurlijk kunt u kortingscodes online wél in het weekend verzilveren. Kortingscodes zijn niet inwisselbaar voor contanten en en zijn geldig tot één jaar na verstrekking. 

Sofort Banking - Duitse klanten bieden we de mogelijkheid om te betalen met Sofort Banking.

SprayPay - Gespreid Betalen - Bij de keuze voor SprayPay betaal je je bestelling (mogelijk tussen €250,- en €3500,-) in 12,18,24 of 36 maandelijkse termijnen. De definitieve acceptatie van de financiering is voorbehouden aan SprayPay. SprayPay hanteert een rentepercentage tussen de 11.9%-14% afhankelijk van de looptijd. Het getoonde bedrag op de productpagina is op basis van 36 maanden (met een rentepercentage van 11.9%). Spraypay is enkel beschikbaar in Nederland. 

Hoe verzilver ik een kortingscode?

U hebt een kortingscode ontvangen en u wilt deze verzilveren? Hieronder volgt een korte uitleg over hoe u een kortingscode kunt verzilveren in onze webshop.

  1. Stel uw bestelling samen door de gewenste artikelen te verzamelen in de winkelwagen.
  2. Als u klaar bent met winkelen, ga dan naar uw winkelwagen door rechtsboven in het scherm (onder de zoekbalk) op ‘’Winkelwagen’’ te klikken.
  3. Onder de artikelen in uw winkelwagen ziet u staan: ‘’Voer een kortingscode in als u er een heeft’’ met een leeg vlak er naast. Vul uw kortingscode in dit lege vlak in.
  4. Klik op de knop ‘’Kortingsbon gebruiken’’. Het bedrag van uw kortingscode is nu van het totaalbedrag afgehaald.
  5. Klik op ‘’Ga door naar afrekenen’’ om naar het afrekenscherm te gaan.

Houdt bij het verzilveren van een kortingscode rekening met het volgende:

  • Uw bestelling moet na het gebruik van uw kortingscode een waarde hebben van tenminste €5 exclusief BTW en verzendkosten. De bestelling kan anders niet afgerond worden.
  • Kortingscodes moeten in één bestelling verzilverd worden en geven geen geld of een nieuwe kortingscode retour wanneer ze niet volledig zijn besteed.
  • Kortingscodes zijn beperkt geldig. Meestal geldt een limiet van één jaar.
  • Digitale kortingscodes kunt u in onze winkel verzilveren, maar enkel op doordeweekse dagen van maandag t/m vrijdag. Cadeaubonnen verstrekt door onze winkel kunt u niet online verzilveren. 
2

Vragen over bestellingen

Hoe kan ik iets bestellen bij van Asten BabySuperstore?

U kunt bestellingen plaatsen in onze webshop of in onze winkel.

Ziet u een artikel niet online staan? Mail dan naar [email protected], wij kunnen dan kijken wat wij voor u kunnen betekenen.

Wanneer wordt mijn webbestelling geleverd?

Indien u online een bestelling plaatst en direct betaalt via iDEAL, PayPal, Klarna of creditcard, dan zal uw bestelling (indien voorradig) binnen twee werkdagen bij u thuis bezorgd worden. Wanneer U voor een andere betaalmethode kiest zal uw bestelling binnen twee werkdagen na ontvangst van de betaling bezorgd worden. In enkele gevallen zoals extreme drukte, feestdagen, noodweer, stakingen en foutsorteringen kunnen pakketten vertraging oplopen. Wij zijn hierin afhankelijk van de bezorgdienst GLS. 

Ongeveer 36 uur na bestelling kunt u, uw bestelling online traceren. Helaas kan er geen schatting worden gegeven van het exacte levertijdstip. Wel kunt u zien of uw pakketje naar u onderweg is! U krijgt per e-mail een verzendbevestiging met een link naar de GLS Track&Trace pagina. Tevens kunt u in deze mail kiezen voor een afwijkende verzenddatum.

Hieronder vindt u een verklaring van verzendstatussen. Uw bestelling kan tussen 08:00 en 20:00 geleverd worden. 

  • Overslag = Uw bestelling is voor de eerste keer gescand door GLS.
  • Aankomst = Uw bestelling is voor de 2e keer gescand op het verzenddepot.
  • Bestel = De chauffeur heeft de bestelling gescand en heeft deze voor aflevering ingeladen
  • Aflevering = De chauffeur heeft de bestelling gescand voor aflevering. Naam en tijd van aflevering worden vastgelegd. Wanneer niet kan worden afgeleverd, is de reden hiervan zichtbaar.
  • Terug uit bestelling = Wanneer door de chauffeur niet kan worden afgeleverd, wordt dit bij terugkomst op het depot door een scan vastgelegd.
  • N. in bestelling = Wanneer een chauffeur tijdens het laden van de pakketten al weet dat een pakket niet (op tijd) kan worden afgeleverd (bv winkelsluiting), dan wordt dit op het depot geregistreerd en wordt de bestelling die dag niet geleverd.


Uitzonderlijke grote/zware artikelen (voornamelijk meubelen) kunnen niet met de reguliere transporteur worden verzonden en worden daarom door onze eigen chauffeurs bij u thuisbezorgd. Indien het door u bestelde artikel op voorraad is, ontvangt u binnen 2 werkdagen een mail om u in te plannen op een van onze bezorgroutes. Wij streven er naar om meubelen binnen 2 á 3 weken te leveren, zoals we in de productomschrijving communiceren. 

Hoe weet ik of mijn bestelling via de webshop goed is ontvangen?

Wanneer u een bestelling heeft geplaatst in onze webshop, ontvangt u een orderbevestiging op het door u opgegeven e-mailadres. Check ook uw spam inbox, misschien is de bevestigingsmail daar te vinden. Bij uitzondering kan het voorkomen dat de mail niet is verstuurd. Bij twijfel kunt u natuurlijk contact opnemen met de klantenservice. 

Kan ik vanuit het buitenland bestellingen doen bij van Asten BabySuperstore?

U kunt vanuit het buitenland een bestelling plaatsen. Van Asten BabySuperstore levert alleen in Nederland, België en Duitsland. Met uitzondering van meubelen, deze worden enkel binnen Nederland en België geleverd. 

Wat zijn de verzend- / bezorgkosten?

Meubelen kunnen niet door de reguliere transporteur worden bezorgd, daarom zetten wij hier onze eigen chauffeurs voor in. De bezorgkosten van grote/zware artikelen (voornamelijk meubelen) bedragen € 40,-, €24,99, 14,99 of €7,99. Dit bedrag is afhankelijk van de bestelling en wordt altijd in het afrekenscherm bij het totaalbedrag opgeteld. Wij bezorgen meubelen in Nederland (let op: m.u.v. de waddeneilanden) en België.

Meubelen worden tot de eerste voordeur op de begane grond bezorgd.

Voor vrijwel alle reguliere bestellingen* wordt er €5,99 aan verzendkosten in rekening gebracht. Voor artikelen die door de brievenbus passen wordt €2,99 in rekening gebracht. Uw bestelling wordt door GLS of PostNL bij u thuis, of op het door u gekozen afleveradres bezorgd.

Veel artikelen worden aangeboden met gratis verzending. Indien dit het geval is, wordt dit duidelijk aangegeven op de productpagina. 

*Bestellingen die naar een adres op een van de Waddeneilanden verzonden moeten worden, krijgen een eilandtoeslag van €7,50. 

Moet ik extra kosten betalen als ik een bestelling wil ophalen in jullie vestiging?

Nee, bestellingen afhalen is uiteraard kosteloos.

Moet ik extra verzendkosten betalen als er iets wordt nageleverd?

Nee, indien na levering blijkt dat er onverhoopt iets uit uw bestelling ontbreekt, worden geen extra verzendkosten gerekend. Deze artikelen worden dan kosteloos nageleverd. U betaalt per bestelling één keer verzendkosten.

Moet ik extra bezorgkosten betalen wanneer ik een artikel bijbestel?

Per bestelling betaald u eenmalig verzendkosten. Een nabestelling is een aparte bestelling.

Kan ik een webshopbestelling achteraf betalen?

Ja, dat is in veel gevallen mogelijk. Met de betaalmethode Klarna krijgt u een factuur die u binnen 14 dagen kunt betalen. Zo kunt u eerst uw bestelling in ontvangst nemen en pas achteraf betalen. Houdt er rekening mee dat achteraf betalen niet geldt voor bestellingen met een langere levertijd dan 14 dagen, zoals meubels. 

Als u kiest voor betalen met Klarna, dan wordt uw aanvraag door Klarna gekeurd. Zij kunnen u goedkeuren en afkeuren op basis van verschillende redenen. Zo kunt u bijvoorbeeld afgekeurd worden als het afleveradres afwijkt van uw factuuradres. Voor vragen over het keuren van Klarna aanvragen verwijzen wij u door naar de klantenservice van Klarna: 020 80 82 852. Of lees hier meer over achteraf betalen met Klarna. 

Wanneer ik een artikel in mijn winkelwagentje plaats, is deze dan voor mij gereserveerd?

Nee, wanneer je een artikel in je winkelwagen plaatst, is het niet zo dat deze voor u gereserveerd is. Het kan voorkomen dat een andere klant een bestelling eerder afrond waardoor dit artikel in tussentijd is uitverkocht. Dit artikel kunnen we dan helaas niet uitleveren. Als dit gebeurt, brengen we u per e-mail op de hoogte dat het desbetreffende artikel niet aan u verzonden kan worden. In dat geval kijken we uiteraard met u mee voor een passende oplossing. 

3

Vragen over klachten

Ik wil een service aanvraag doen, wat hebben jullie van mij nodig?

Erg vervelend dat het artikel dat u heeft aangeschaft, niet (meer) naar behoren werkt. We kijken graag met u mee hoe dit op te lossen is. Om u zo goed en snel mogelijk te helpen, hebben we verschillende informatie van u nodig. 
U kunt eenvoudig ons online serviceformulier invullen. HIerin wordt naar alle nodige informatie gevraagd. Wanneer u het online serviceformulier heeft ingevuld, komt deze rechtstreeks bij onze service afdeling terecht. Onze collega's van de service afdeling komen hier zo snel mogelijk bij u op terug! 

Ik heb een klacht. Wat moet ik nu doen?

Als u een klacht hebt over een artikel of een bestelling dan willen wij dit graag voor u oplossen. Hebt u het artikel in de winkel gekocht? Kom dan met het product naar de winkel of bel naar 013 - 544 0780. Hebt u het artikel in de webshop gekocht? Dan kunt u onze klantenservice hiervoor bereiken. Voor klachten over webshopbestellingen hebben we vaak foto's en uw bestelnummer nodig om uw klacht te kunnen beoordelen. Zorg alstublieft dat u deze gemaakt heeft. Wij staan graag voor u klaar om uw klacht op te lossen.

Ik heb de meubels gemonteerd en heb een probleem. Wat nu?

Dit is erg vervelend maar wij zullen er alles aan doen om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen. Vrijwel in alle gevallen kunnen er losse onderdelen nagestuurd worden of omgeruild worden. U kunt voor klachten en vragen over meubels terecht bij onze service afdeling. U kunt hiervoor met onze klantenservice schakelen. 

Hoelang duurt het voordat mijn klacht is opgelost?

Deze tijd is afhankelijk van de soort klacht en het artikel en is dus niet op voorhand te voorspellen. Wij doen uiteraard ons uiterste best om uw klacht zo spoedig mogelijk voor u op te lossen. 

Komen jullie langs om een klacht op te lossen?

In de meeste gevallen is een klacht op afstand op te lossen. Mocht er onderdeel of artikel opgehaald of omgeruild worden, dan zullen wij uiteraard een afspraak met u maken om dit te realiseren. 

Er mist iets uit mijn bestelling, wat moet ik doen?

Neem binnen 7 dagen na ontvangst contact op met onze klantenservice. Wij controleren en corrigeren wat er is misgegaan. 

Mijn meubels zijn beschadigd geleverd, wat nu?

Meubels worden, vanwege de grootte van de pakketten, zorgvuldig door onze eigen chauffeurs thuisbezorgd. Ondanks deze zorgvuldigheid vragen we om, na de levering van de meubels, de onderdelen goed te controleren. Het is namelijk vervelend wanneer je de meubels wil gaan monteren en er blijkt iets mis te zijn met een van de onderdelen. Is er onverhoopt iets mis met de bezorgde onderdelen? Meldt dit dan vóór montage van het meubel bij onze klantenservice.

4

Vragen over levering

Wanneer en hoe laat kan ik mijn webbestelling verwachten?
Levert van Asten BabySuperstore ook in het buitenland?

Van Asten BabySuperstore levert alleen in Nederland, België en Duitsland. Met uitzondering van meubelen, deze worden enkel binnen Nederland en België geleverd. 

Levert van Asten BabySuperstore ook op de Waddeneilanden?

Ja, met uitzondering van meubelen die met eigen chauffeurs bezorgd worden. Reguliere bestellingen die met GLS en PostNL verstuurd worden kunnen wel op de Waddeneilanden bezorgd worden. 

*Bestellingen die naar een adres op een van de Waddeneilanden verzonden moeten worden, krijgen een eilandtoeslag van €7,50.

Kan ik zelf kiezen wanneer mijn webbestelling wordt geleverd?

Ja, maar niet direct bij het plaatsen van een bestelling. Over het algemeen wordt uw bestelling de werkdag na bestelling en betaling verstuurd en wordt het de werkdag erna bij u bezorgd. Als u het pakket bij een pakketshop wilt afhalen of liever op een andere dag uw bestelling wilt ontvangen, dan kunt u dit aan de bezorgdienst GLS doorgeven. Wanneer uw bestelling ons magazijn verlaat, ontvangt u per email een verzendbevestiging van GLS waarin u dit kunt aangeven. Klik op de knop ''FlexDelivery'' om dit te realiseren. 

Voor webbestellingen geleverd door onze eigen bezorgdienst(o.a. babykamers en/of meubels), maakt u zelf een bezorgafspraak die u schikt. Blijkt deze dag toch niet uit te komen? Laat dit dan zo snel mogelijk weten aan onze klantenservice, zodat we de bezorgafspraak voor u kunnen wijzigen. 

Voor meer informatie over uw levering en het kiezen van een afleverdatum, klik hier.

Kan ik mijn webbestelling op een ander adres laten bezorgen?
  • Een bestelling kan ook op een ander adres bezorgd worden. Het bezorgadres kunt u aangeven tijdens het bestelproces. Hiervoor kunt u het vakje ‘factuuradres is anders dan bezorgadres’ aanvinken.

Worden babykamers en zware meubels op andere etages dan de begane grond bezorgd?

Helaas is dit niet mogelijk. Onze bezorgdienst levert uw meubelbestelling enkel tot de eerste voordeur op de begane grond van uw woning(complex).
Indien u in een appartementencomplex / flatgebouw woont, dan dient u naar de ontvangsthal te komen om de bestelling daar persoonlijk in ontvangst te nemen. 

5

Ruilen, retourneren en garantie

Hoe retourneer / ruil ik aankopen van de winkel?

Van Asten Babysuperstore biedt u de mogelijkheid om ongebruikte producten die U in onze winkel heeft gekocht binnen 8 dagen in de originele en onbeschadigde verpakking te retourneren, of binnen 14 dagen te ruilen tenzij anders vermeld in winkel of op de aankoopbon.

Artikelen die speciaal voor U besteld zijn (orders) en maatwerkartikelen kunnen niet geretourneerd worden. Autostoelen kunnen om veiligheidsredenen niet geretourneerd worden.

U dient voor het retourneren van artikelen de originele aankoop bon te overleggen.

Hoe retourneer ik aankopen van de webshop?

Heeft u zich bedacht? Van AstenBabysuperstore.nl biedt u de mogelijkheid om producten (met uitzondering van meubelen) die u in onze webshop heeft gekocht ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren.

Let op: Meubelen kunnen niet geruild of geretourneerd worden. De reden hiervan is dat de onderdelen in speciaal ontworpen en beschermende verpakkingsmaterialen worden verpakt. Na het openen van deze pakketten verliezen zij hun beschermende werking. Indien u advies nodig hebt bij het kiezen van meubelen, neem dan vóór uw bestelling contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag met al uw vragen. 

Handleiding ruilen en retourneren

Voor overige retourzendingen volgt u de volgende stappen. Indien deze stappen niet gevolgd worden kunnen wij uw retourzending niet in behandeling nemen

1. Download het retourformulier en print deze uit.
2. Vul het formulier volledig en naar waarheid in.
3. Verpak het artikel naast de originele verpakking ook in een omdoos. Een omdoos is een extra doos waarin u het artikel én de verpakking goed beschermd zijn tijdens transport. Neem het adresveld van het retourformulier over en vermeld deze duidelijk op de omdoos waarin u het artikel verpakt. 
4. Stop het retourformulier in een envelop en plak deze stevig vast op de omdoos. Voor de zekerheid kunt u hier ook onze adresgegevens op vermelden
5. Plak de omdoos goed dicht. Gebruik alleen transparante tape en géén duct-tape of bruine tape. Dit geldt ook voor de originele verpakking. Deze moet weer als nieuw verkocht kunnen worden. 
6. Breng het pakket naar een Postkantoor bij u in de buurt. Zij kunnen u op de hoogte brengen van de tarieven. De verzendkosten zijn voor uw eigen rekening. Bewaar uw verzendbewijs!
7. Uw pakket wordt verstuurd. Zodra deze bij ons in ontvangst wordt genomen nemen wij het in behandeling. Indien u een artikel wilt ruilen, nemen wij de kosten voor het verzenden van een nieuw product voor onze rekening.

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, verzoeken wij u om het retourformulier volledig en naar waarheid in te vullen.

Wanneer een artikel via ons naar de leverancier verstuurd moet worden ter controle of reparatie, is het uw verantwoordelijkheid om deze te retourneren en de verzendkosten te dekken. Dit geldt ook wanneer het product onder de garantievoorwaarden valt. Indien het product in de webshop is aangeschaft, zullen wij op onze kosten uw product na reparatie of vervanging naar u terugsturen.

Welke voorwaarden gelden voor garantie?

Van Asten Babysuperstore zet zich in om kwalitatief goede producten te leveren. Al onze producten zijn daarom standaard tot één jaar na aankoop voorzien van een garantie op materiaal- en fabrieksfouten. Sommige fabrikanten bieden een langere fabrieksgarantie. U kunt bij onze klantenservice navraag doen wat de fabrieksgarantietermijn op uw product is.

Wanneer beslist wordt dat een artikel een fabrieksfout vertoont, dan is reparatie of vervanging geheel kosteloos voor u. De beslissing tot reparatie of vervanging is aan de specialisten van Van Asten Babysuperstore en de fabrikant.

Een reparatie kan onder andere inhouden dat u een reparatieset of vervangende onderdelen toegestuurd krijgt en welke u zelf kunt monteren. Ontbrekende en defecte onderdelen of beslagsets van meubelen kunnen wij in vrijwel alle gevallen nasturen. Meubelen zullen nooit in zijn geheel worden omgeruild, tenzij geen andere optie mogelijk is.

Van Asten Babysuperstore hanteert een carry-in garantie. Dit houdt in dat u zelf verantwoordelijk bent voor het retourneren van producten die in aanmerking komen voor fabrieksgarantie. Wij verzenden het defecte product naar de fabrikant/leverancier zodra deze bij ons is gearriveerd en na beoordeling/reparatie zullen wij er voor zorgen dat het artikel weer naar u teruggestuurd wordt. Helaas hebben wij geen invloed op de reparatieperiode van een defect product.

Van Asten Babysuperstore kan bij een koop-op-afstand (webshopbestelling) helaas geen bruikleenartikelen leveren om de reparatieperiode van een garantieclaim te overbruggen. Onder bepaalde voorwaarden kunt u soms wel in aanmerking komen voor een bruikleenartikel als u de garantieclaim ter plaatse indient in onze winkel in Tilburg. Dit is geen standaard service, dus neem altijd van tevoren contact op om de mogelijkheden te bespreken. 

Wanneer de garantietermijn is verstreken of wanneer het defect niet onder de fabrieksgarantie valt, dan zullen wij indien mogelijk het product graag repareren voor een redelijk bedrag. Van Asten Babysuperstore kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor het repareren van defecten, wanneer deze niet onder de fabrieksgarantie vallen.

Op de met ons gesloten overeenkomsten zijn onze in-verkoopvoorwaarden van toepassing, deze kunnen op verzoek toegezonden worden.

Wanneer uw product een gebrek vertoont dat binnen de garantievoorwaarden valt, dan kunt u een garantieclaim indienen. Dit kunt u doen door contact op te nemen met onze klantenservice

Kan ik een artikel ook retourneren in jullie winkel?

Wij bieden u de mogelijkheid om ongebruikte en onbeschadigde producten die u in de webshop heeft gekocht binnen 8 dagen in de originele onbeschadigde verpakking in de winkel te ruilen, tenzij anders vermeld in winkel of op de aankoopbon. Autostoelen kunnen om veiligheidsredenen niet geretourneerd worden.

Het is alleen mogelijk om bestellingen die zijn aangekocht in de webshop, te ruilen in onze winkel voor vervangende artikelen. Geld crediteren is dan niet mogelijk.

6

Autostoeltjes

Welk autostoeltje heb je nodig?
Het type autostoeltje dat je nodig hebt, hangt af van de leeftijd, het gewicht en de lengte van je kindje. Voor baby's tot ongeveer 1 jaar oud is een baby autostoeltje geschikt, ook wel groep 0 of 0+ (0-13 kg of tot 70cm) genoemd. Voor kinderen van 1 tot 4 jaar oud is een peuter autostoeltje geschikt, ook wel groep 1 (9-18 kg of 70 tot 105cm) genoemd. Voor kinderen van 4 tot 12 jaar oud is een kinderautostoeltje geschikt, ook wel groep 2/3 (15-36 kg of 100 tot 135cm) genoemd.
Wanneer begin je met een autostoeltje?
Een baby moet vanaf de geboorte vervoerd worden in een goedgekeurd autostoeltje. Het is belangrijk om het autostoeltje zo lang mogelijk tegen de rijrichting in te gebruiken, minimaal tot 15 maanden oud. Dit verkleint namelijk de kans op nekletsel bij een frontale botsing.
Hoe bevestig je een autostoeltje?
Een autostoeltje moet op de juiste manier bevestigd worden volgens de instructies van de fabrikant en de handleiding van de auto. Bij baby autostoeltjes wordt vaak gebruikgemaakt van een 3-puntsgordel of een isofixbase die je in de auto plaatst, terwijl peuter autostoeltjes vaak met de autogordel of Isofix bevestigd kunnen worden.
Wat is isofix in de auto?
Isofix is een standaard bevestigingssysteem in de auto voor baby- en kinder autostoeltjes. Het bestaat uit twee haken tussen de bank en de rugleuning en meestal een bevestiging voor een top tether. Het autostoeltje kan hierdoor direct aan de carrosserie van de auto bevestigd worden, wat de veiligheid vergroot. Het gebruik van deze Isofix haken is niet verplicht, maar wordt wel aanbevolen. Daarnaast is het gebruik met een isofixbase ook heel erg makkelijk, zeker de eerste periode met de groep 0+ autostoel.
Hoe lang moet je kindje in een autostoeltje?
Kinderen moeten in Nederland tot 135 cm (1,35 meter lang) in een goedgekeurd autostoeltje vervoerd worden. Dit is voor veel kinderen tot circa 10 jaar oud. Het is belangrijk om bij de aanschaf van een autostoeltje te letten op de maximale lengte en het maximale gewicht dat het stoeltje kan dragen.
7

Babyfoons

Waar zet je de babyfoon neer?
Bij het plaatsen van een babyfoon is het belangrijk om te overwegen waar je de babyfoon het meest nodig zult hebben. Over het algemeen wordt aanbevolen om de babyfoon in de nabijheid van de wieg of het bed van de baby te plaatsen, maar niet te dichtbij om eventuele verstikkingsgevaar te voorkomen. Het is ook belangrijk om ervoor te zorgen dat de babyfoon niet te dicht bij andere elektronische apparaten staat die storing kunnen veroorzaken. Het kan handig zijn om de babyfoon te plaatsen op een oppervlak dat niet te hoog of te laag en gemakkelijk toegankelijk is.
Wat is de beste babyfoon?
De beste babyfoon hangt af van je persoonlijke behoeften en voorkeuren. Er zijn veel verschillende soorten babyfoons op de markt, van eenvoudige audiofoons tot meer geavanceerde modellen met videobeelden en bewegingssensoren. Het is belangrijk om te letten op de kwaliteit van de audio en video, de bereikbaarheid van de babyfoon, de betrouwbaarheid van de verbinding en de aanwezigheid van extra functies zoals temperatuurmeting, terugspreekfunctie en slaapliedjes. Neem een kijkje in ons assortiment of kom langs in de winkel om de babyfoon te vinden naar jouw wensen.
Wat is de VOX-functie op de babyfoon?
De VOX-functie op een babyfoon staat voor Voice-activated eXchange. Deze functie zorgt ervoor dat de babyfoon alleen inschakelt wanneer er geluiden in de babykamer worden gedetecteerd, zoals het huilen van de baby. Dit vermindert onnodig ruis en bespaart energie. De VOX-functie kan worden aangepast aan het gewenste gevoeligheidsniveau, zodat de babyfoon reageert op verschillende geluidsniveaus.
Hoe lang gebruik je een babyfoon?
Het gebruik van een babyfoon hangt af van de leeftijd van je kind en je eigen behoeften en voorkeuren. Voor sommige ouders kan het gebruik van een babyfoon tot de peutertijd handig zijn, terwijl andere ouders ervoor kiezen om geen babyfoon te gebruiken. Over het algemeen wordt aangeraden om een babyfoon te gebruiken, totdat je kindje oud genoeg is om zelf om hulp te vragen of om de geluiden van de babykamer te horen zonder hulp. Het is echter belangrijk om te onthouden dat elke ouder en kind uniek is, dus het gebruik van een babyfoon kan variëren.
8

Babykamers

Hoe warm moet een babykamer zijn?
Een babykamer moet warm genoeg zijn om je baby comfortabel te houden, maar niet te warm. Over het algemeen wordt aanbevolen om de kamer op een temperatuur tussen 18 en 20 graden Celsius te houden. Het is belangrijk om te voorkomen dat de kamer te koud of te warm wordt, omdat dit kan leiden tot ongemak of zelfs gezondheidsproblemen voor je baby.
Wanneer moet de babykamer klaar zijn?
Het is aan te raden om op tijd te beginnen met het inrichten van de babykamer. Vaak wordt aangeraden om hiermee te beginnen in het tweede trimester van je zwangerschap, zodat je voldoende tijd hebt om alles klaar te maken voordat de baby wordt geboren. Het inrichten van de babykamer kan namelijk meer tijd kosten dan je denkt, vooral als je van plan bent om veel te klussen of te schilderen. Het is ook belangrijk om ervoor te zorgen dat alle nodige items aanwezig zijn, zoals een wieg, commode, kledingkast en andere accessoires.
Wat heb je nodig voor een babykamer?
Voor een babykamer heb je enkele essentiële items nodig, zoals een wieg of ledikant, commode, kledingkast, beddengoed, luiers, verzorgingsproducten, kleding en eventueel speelgoed. Het is ook belangrijk om te overwegen welke extra accessoires je nodig hebt, zoals een babyfoon, flessenwarmer, borstkolf of een fijne stoel om in te voeden.
Wat kost een gemiddelde babykamer?
De prijs van een gemiddelde babykamer varieert sterk, afhankelijk van de kwaliteit van de items die je kiest en je persoonlijke voorkeur. Over het algemeen kan de prijs variëren van enkele honderden tot duizenden euro's, afhankelijk van de items die je kiest. Bij Van Asten heb je al een babykamer set vanaf €319,99 met een ledikant, commode en kledingkast.
Hoe donker moet een babykamer zijn?
Een babykamer hoeft niet helemaal donker te zijn, maar het is belangrijk om te voorkomen dat er te veel licht binnenkomt. Overdag kan het handig zijn om de gordijnen open te houden om natuurlijk licht binnen te laten, maar 's nachts kunnen verduisterende gordijnen of jaloezieën helpen om de kamer donkerder te maken en een betere slaapomgeving te creëren voor je baby. Het is belangrijk om te onthouden dat elke baby anders is, dus het kan zijn dat je baby meer of minder licht nodig heeft om comfortabel te zijn.
9

Babykleding

Hoeveel babykleding heb je nodig?
Babykleding is essentieel bij de groei en ontwikkeling van je kleintje. Om te beginnen is het belangrijk om een goede basisgarderobe samen te stellen. Items die hierbij niet kunnen ontbreken en waar je zeker aan moet denken zijn rompertjes, broekjes, shirtjes, truitjes en sokjes. Naast de basisgarderobe moet je ook rekening houden met het seizoen. Zo heb je in de winter bijvoorbeeld een warme jas en muts nodig, terwijl je in de zomer juist luchtige kleding nodig hebt. Met deze informatie kun je een goede start maken met het samenstellen van de garderobe voor je kleintje.
Welke maat babykleding heb je nodig bij geboorte?
Over het algemeen is maat 50 de meest voorkomende maat voor pasgeboren baby’s tijdens de eerste weken na de geboorte. Deze maat is geschikt voor baby’s met een lengte van 45 tot 50 centimeter en een gewicht van 2,5 tot 3,5 kg.
Op hoeveel graden was je babykleding?
Over het algemeen wordt er aangeraden om babykleding te wassen op 30 of 40 graden. Dit is voldoende om de meeste vlekken te verwijderen en tegelijkertijd de kleding in goede conditie te houden. Controleer echter altijd het waslabel voor de specifieke instructies.
10

Bad en verzorging

Welke bad- en verzorgingsartikelen heb je nodig voor je baby?
Verzorgingsartikelen zijn essentieel voor het welzijn van je baby. Maar welke producten zijn nu echt noodzakelijk? Bekijk ons overzicht.
Hoe verzorg je je baby na een badje?
Zorg ervoor dat je een zachte handdoek, bij voorkeur gemaakt van hydrofiele stof, bij de hand hebt om je baby voorzichtig af te drogen. Besteed extra aandacht aan huidplooien, zoals de nek, oksels en dijen. Gebruik een milde, parfumvrije babyolie of -lotion om de huid van je baby te hydrateren. Dit helpt om uitdroging en irritatie te voorkomen. Vergeet daarnaast niet om een schone luier aan te doen na het afdrogen. Controleer of de luier goed zit en niet te strak zit.
Welke babyverzorgingsartikelen heb je nodig?
Verzorging is een belangrijk aspect voor het welzijn van je baby. Om je kleintje goed te verzorgen, zijn er enkele onmisbare babyverzorgingsartikelen die je in huis moet hebben. Luiers zijn essentieel om je baby schoon en droog te houden. Zorg voor voldoende voorraad en vergeet ook de billendoekjes niet. Een babybadje is handig om je baby veilig en comfortabel te wassen. Gebruik zachte verzorgingsproducten, zoals babyshampoo en zeep. Zorg voor een goede huidverzorging met babyolie, babylotion en zinkzalf om luieruitslag te voorkomen. Een babyvijl en -schaartje helpen je om de kleine nageltjes van je baby veilig en netjes te verzorgen.
Welke producten helpen bij zindelijkheid voor je kleintje?
Zindelijkheid is een belangrijke mijlpaal in de ontwikkeling van je kind. Het is een proces dat tijd en geduld vergt, maar met de juiste aanpak kun je je kindje succesvol zindelijk maken. Een aantal producten kunnen je helpen bij het trainen van je kind. Voorbeelden hiervan zijn een potje, een toiletverkleiner en een opstapje. Deze producten zorgen ervoor dat je kind makkelijker op het toilet kan zitten en zich veilig voelt.
11

Boxen

Wanneer mag je baby in de box?
Veiligheid staat altijd voorop. Daarom is het belangrijkste dat je baby sterk genoeg is om zijn of haar hoofdje op te tillen. Dit gebeurt meestal rond de leeftijd van drie maanden. Vanaf dat moment is het veilig om je baby in de box te leggen en te laten spelen.
Hoe lang mag je baby spelen in de box?
De box is een veilige plek voor je baby om in te spelen en te ontdekken. Over het algemeen mag je baby hier zo lang in spelen als hij of zij het leuk vindt. Echter is het belangrijk om te zorgen voor voldoende afwisseling en interactie. Observeer je baby tijdens het spelen in de box en let op signalen van vermoeidheid, verveling of frustratie. Als je baby onrustig wordt, huilerig is of zich verveelt, haal hem of haar dan uit de box en biedt een andere activiteit aan.
Hoe groot is een baby box?
Over het algemeen zijn de standaard boxmaten vaak tussen de 75 x 95 cm en de 100 x 100 cm. Welke maat het beste bij jou en je baby past, hangt af van de beschikbare ruimte in huis en je persoonlijke voorkeur. Naast de bovengenoemde veel voorkomende maten zijn er ook speciale boxen, zoals inklapbare boxen en ronde boxen.
12

Buggy's

Vanaf welke leeftijd mag je kindje in de buggy?
Over het algemeen wordt er aangeraden om een buggy te gaan gebruiken wanneer je kind ongeveer 6 maanden oud is en zelfstandig kan zitten. Dit is namelijk het moment waarop je kind meer behoefte heeft aan mobiliteit en interactie met de omgeving. Wanneer je de stap gaat maken om over te stappen van kinderwagen naar een buggy moet je kind dus goed zelfstandig kunnen zitten, zonder ondersteuning. Daarnaast is het ook belangrijk om te kijken naar de grootte en het gewicht van je kind, om te bepalen of een buggy geschikt is. Tot slot speelt ook je eigen gemak en voorkeur een rol bij de keuze om een buggy te gaan gebruiken. 
Welke buggy kan mee in het vliegtuig?
Wanneer je op zoek bent naar een buggy die mee kan in het vliegtuig, zijn er verschillende opties beschikbaar. Het is belangrijk om te kiezen voor een compact en lichtgewicht model dat gemakkelijk op te vouwen is. 
13

Campingbedjes

Wanneer kan je kindje in een campingbedje? Vanaf welke leeftijd?
Een campingbedje is een handige en veilige slaapoplossing voor je kleintje tijdens vakanties en logeerpartijen. Maar vanaf welke leeftijd is een campingbedje geschikt? Over het algemeen kan een baby vanaf de geboorte al in een campingbedje slapen, mits het bedje voldoet aan de juiste veiligheidseisen en je baby comfortabel ligt. Hierbij is het belangrijk om je baby op de rug te laten slapen en geen losse dekens of knuffels in het bedje te leggen. Ook het gebruik van een dik matras die los op de bodem wordt geplaatst wordt afgeraden. Zo creëer je een veilige slaapomgeving voor je kleintje.
Is een campingbedje veilig?
Ja, een campingbedje kan zeker veilig zijn voor je kindje, mits je enkele belangrijke richtlijnen in acht neemt. Zorg er onder andere voor dat het campingbedje stevig en stabiel is. Controleer of alle onderdelen goed zijn bevestigd en of het campingbedje op een vlakke ondergrond staat. Gebruik ook een goed passend matras dat speciaal voor het campingbedje is ontworpen. Dit voorkomt dat je kindje bekneld raakt tussen het matras en de zijkant van het bedje. Als laatste kan je kiezen voor een campingbedje dat voldoet aan de Europese veiligheidseisen (NEN-EN 716-1 en -2). Dit garandeert dat het bedje aan bepaalde veiligheidsnormen voldoet.
Hoe maak je een campingbedje op?
Het opmaken van een campingbedje is niet zo moeilijk als het lijkt. Volg deze stappen hiervoor: Zorg voor een passend matras dat niet te zacht of te hard is. Let hierbij op de juiste dikte en afmetingen voor het campingbedje.  Plaats een hoeslaken over het matras. Zorg dat deze strak en kreukvrij is zodat je kleintje comfortabel kan slapen.  Gebruik een dun dekentje zodat je kindje het niet te warm krijgt. Vouw het dekentje dubbel als het te groot is. Is je kindje nog te jong voor een dekentje? Gebruik dan een slaapzak. Controleer of er geen losse onderdelen zijn en of het campingbedje stevig staat. Zo kan je kindje veilig slapen. 
14

Kinderkamers

Wanneer moet de kinderkamer klaar zijn?
De kinderkamer moet idealiter klaar zijn tegen de tijd dat de zwangerschap de 32 weken nadert. Dit geeft je voldoende tijd om eventuele last-minute aanpassingen te doen en zorgt ervoor dat je voorbereid bent, mocht de baby eerder dan verwacht arriveren. Het op tijd gereed hebben van de kinderkamer helpt stress te verminderen en geeft je de kans om te genieten van de laatste weken van je zwangerschap zonder je zorgen te hoeven maken over het inrichten van de kamer.
Hoe warm moet een kinderkamer zijn?
Voor een comfortabele en veilige omgeving in de kinderkamer wordt een temperatuur tussen de 18°C en 20°C aanbevolen. Het handhaven van deze temperatuur helpt om te zorgen voor een goede nachtrust en een gezonde groei van je baby. Vergeet niet om regelmatig de temperatuur te controleren en te zorgen voor voldoende ventilatie in de kamer.
Waar moet je het bed plaatsen in een kinderkamer?
Het bed in een kinderkamer plaats je bij voorkeur tegen een binnenmuur, weg van ramen en eventuele gordijnen.
Hoe kun je een kinderkamer afkoelen?
Er zijn verschillende manieren om een kinderkamer op warme dagen comfortabel koel te houden. Gebruik verduisterende gordijnen om direct zonlicht te blokkeren, houd ramen en deuren gesloten tijdens het heetste deel van de dag en overweeg het gebruik van ventilatoren of airconditioning. Zorg voor voldoende luchtcirculatie en voorzie je kind van lichte, ademende kleding om oververhitting te voorkomen.
15

Kinderstoelen

Wanneer kan een baby in een kinderstoel zitten?
Baby's kunnen meestal rond de leeftijd van 6 maanden in een kinderstoel zitten, wanneer ze hun hoofdje zelfstandig kunnen optillen en rechtop kunnen blijven zitten met enige ondersteuning.
Wanneer gebruik je geen kinderstoel meer?
Het gebruik van een kinderstoel wordt doorgaans gestopt wanneer je kind tussen de 2 en 3 jaar oud is en genoeg motorische vaardigheden heeft ontwikkeld om zelfstandig op een reguliere stoel te kunnen zitten en eten
Waarom kiezen voor een meegroeistoel?
Meegroeistoelen passen zich aan aan de veranderende behoeften van je kind, van de eerste momenten van zelfstandig zitten tot de kindertijd
16

Kinderwagens

Wanneer kun je de kinderwagen omdraaien?
De ideale leeftijd hiervoor ligt meestal tussen de 10 en 12 maanden omdat dit het moment is waarop baby's beginnen met zelfstandig zitten en een groeiende interesse tonen in de wereld om hen heen.
Hoe maak je een kinderwagen op?
Het klaarmaken van de kinderwagen begint met het matras: zorg ervoor dat het matrasje perfect in de kinderwagen past...
Wanneer gebruik je een voetenzak in de kinderwagen?
Vanaf ongeveer 6 maanden kun je een voetenzak gebruiken, zodra je de wandelwageninzet op de kinderwagen hebt geplaatst.
Welk beddengoed gebruik je in de kinderwagen?
In de kinderwagen gebruik je specifiek beddengoed dat is ontworpen voor de veiligheid en het comfort van je baby.
17

Loopstoelen

Wanneer mag je baby op een loopstoel?
Een loopstoel is geschikt vanaf ongeveer 6 maanden, zodra je kindje zelfstandig kan zitten, maar nog niet kan lopen
Hoe lang mag je kindje op de loopstoel?
Gebruik de loopstoel niet langer dan 20 minuten per dag.
18

Matrassen

Welke matras kies je voor jouw baby?
Bij het kiezen voor het juiste matras voor jouw baby moet je kijken naar de veiligheid, comfort en duurzaamheid van een matras.
Hoe maak je een baby matras schoon?
Een baby matras kan je schoonmaken door de volgende stappen te doorlopen:
Waarom kies je voor een Aerosleep matras?
Een Aerosleep matras is voorzien van een unieke technologie die ervoor zorgt dat je baby te allen tijde vrij kan ademen, zelfs wanneer hij of zij op de buik ligt.
19

Speelgoed

Welk speelgoed is geschikt voor een baby van 6 maanden oud?
Voor een baby van 6 maanden oud zijn onder andere zachte knuffels, rammelaars, bijtringen en kleurrijke speelmatten geschikt als speelgoed.
Hoe kan ik speelgoed schoonmaken en desinfecteren?
Hoe je het speelgoed van je baby kan schoonmaken verschilt per soort speelgoed.
Welk speelgoed is veilig voor mijn kind om op te kauwen?
Veilig speelgoed voor kinderen die graag op dingen kauwen, zijn bijtringen en speciaal ontworpen rubberen of siliconen speelgoed.
Welk educatief speelgoed kan de ontwikkeling van mijn kind stimuleren?
Dit omvat onder andere houten puzzels, bouwsets, educatieve spellen en boeken met kleurrijke afbeeldingen en tekst
20

Traphekkken

Hoe meet ik mijn trap/deuropening om de juiste maat traphekje te kiezen?
Het meten van je trap of deuropening voor een traphekje is een eenvoudig proces. Hier zijn de stappen die je kunt volgen:
Wat is het verschil tussen een klemhekje en een schroefhekje?
Het belangrijkste verschil tussen deze twee typen hekjes is de bevestigingsmethode van deze traphekken.
Hoe installeer ik een traphekje?
Er zijn 4 verschillende manieren om een traphekje te installeren.
Zijn er traphekjes beschikbaar met extra veiligheidsfuncties?
Ja, Van Asten Babysuperstore heeft traphekken met LED-verlichting: Deze traphekken hebben ingebouwde verlichting om de zichtbaarheid te verbeteren, vooral in het donker.
Hoe kan ik een traphekje veilig en effectief gebruiken?
Een traphekje is een praktisch instrument om te vermijden dat je kind van de trap valt. Maar hoe zorg je ervoor dat je een traphekje veilig en doeltreffend gebruikt? Hier zijn enkele handige suggesties
21

Voeding

Hoe kan ik overstappen van borstvoeding naar flesvoeding?
Het overschakelen van borstvoeding naar flesvoeding kan een geleidelijk proces zijn om het comfort van zowel de baby als de moeder te waarborgen.
Wanneer kan ik overstappen van borstvoeding naar flesvoeding?
Je kunt overstappen van borstvoeding naar flesvoeding wanneer je voelt dat de tijd rijp is voor zowel jou als je baby. Het juiste moment kan variëren van moeder tot moeder en van baby tot baby. Over het algemeen wordt aanbevolen om te beginnen met de overgang naar flesvoeding als zowel jij als je baby zich comfortabel voelen bij het idee.
Hoe bewaar ik bereide babyvoeding veilig?
Als je babyvoeding hebt bereid, wil je die natuurlijk zo lang mogelijk vers en veilig houden. Maar hoe doe je dat? Hier zijn een paar tips om je te helpe
Wat zijn de voordelen van het gebruik van een voedingskussen?
Een voedingskussen biedt diverse voordelen voor zowel moeders als baby's. Tijdens de zwangerschap kan het kussen comfort bij het slapen verschaffen, waardoor het gemakkelijker wordt om een geschikte slaaphouding te vinden, vooral met een groeiende buik.
Welke flessen en spenen moet ik kiezen?
Dat hangt af van een aantal factoren, zoals de leeftijd van je baby, de zuigkracht, de voeding en je persoonlijke voorkeur
Hoe kan ik mijn slabbers het beste schoonmaken?
Als de vlekken in je slabbers niet al te storend zijn, kun je ze gewoon wassen met wasmiddel. Maar als je een hardnekkige vlek wilt verwijderen, is Vanish een geschikt vlekverwijderingsmiddel.
22

Wipstoelen

Wat zijn de voordelen van het gebruik van een wipstoel?
Een wipstoel kan verschillende voordelen hebben voor zowel ouders als baby’s. Hier zijn enkele voordelen van het gebruik van een wipstoel:
Hoe kies ik een veilige en comfortabele wipstoel?
Bij het kiezen van een veilige en comfortabele wipstoel voor je baby zijn er verschillende factoren waarmee je rekening moet houden:
Zijn er wipstoelen beschikbaar met extra functies zoals muziek of trillingen?
Ja, bij Van Asten Babysuperstore bieden we een ruime selectie wipstoelen aan die zijn uitgerust met extra functies om het comfort en het plezier van uw baby te vergroten.
Hoe reinig en onderhoud ik een wipstoel?
Het reinigen en onderhouden van een wipstoel kan variëren afhankelijk van het specifieke model en de materialen.
Tot welke leeftijd/gewicht kan mijn kind de wipstoel gebruiken?
Over het algemeen kunnen wipstoeltjes worden gebruikt vanaf de geboorte tot je kind zelfstandig kan zitten.
Hoelang kan mijn kind een wipstoel gebruiken?
De algemene richtlijn adviseert om je baby niet meer dan 20 minuten per keer in de wipstoel te laten zitten.