Heb je je bedacht? Het is natuurlijk mogelijk om een bestelling te ruilen of te retourneren. Bij Van Asten Babysuperstore kun je eenvoudig artikelen retourneren binnen 14 dagen na de verzenddatum. Hieronder vind je alle benodigde informatie om je retour soepel te laten verlopen.
Hoe registreer ik mijn retour?
Het retourneren van een bestelling is eenvoudig en overzichtelijk. De kosten voor het terugsturen van de artikelen zijn voor eigen rekening. Tijdens het aanmeldproces van je retour kun je zien wat de retourkosten zullen zijn. Volg de onderstaande stappen om je retour aan te melden:
Invoeren van gegevens: Voer het bestelnummer en het e-mailadres in dat bij ons bekend is voor de betreffende bestelling.
Selecteer de artikelen: Geef per artikel aan welk(e) je wenst te retourneren en de reden van de retour. Dit helpt ons om onze service en producten te verbeteren.
Controleer je contactgegevens: Zorg ervoor dat je contactgegevens correct en up-to-date zijn. Dit is belangrijk voor een goede afhandeling van je retour
Kies een verzendmethode: Je kunt nu de verzendmethode kiezen die het beste bij je past. Er zijn verschillende opties beschikbaar, zodat je zelf kunt bepalen welke vervoerder en welk pakketpunt je wilt gebruiken. Ook kun je in deze stap kiezen om te retourneren in onze winkel in Tilburg.
Ontvang je retourlabel: Na het voltooien van de registratie ontvang je een retourlabel of een barcode per e-mail. Print, indien nodig, het retourlabel uit en bevestig het op je pakket, of toon de barcode bij het inleveren van je pakket.
Verzenden van je retour: Lever je retourzending in bij een pakketpunt van de door jou gekozen vervoerder. Vergeet niet om je verzendbewijs goed te bewaren totdat de retour volledig is afgehandeld en je terugbetaling / alternatieve artikel is ontvangen.
Let wel op dat artikelen welke gebruikt of beschadigd zijn niet als retourzending geaccepteerd kunnen worden. Retourzendingen moeten vanzelfsprekend als nieuw verkocht kunnen worden. Artikelen die gemonteerd zijn geweest en/of buiten zijn gebruikt, kunnen niet geretourneerd worden.
Veelgestelde Vragen
Waar kan ik mijn bestelnummer vinden? Je bestelnummer staat vermeld in de orderbevestiging en verzendbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen. Kun je het bestelnummer toch niet vinden? Neem dan contact op met onze klantenservice. Heb je via een extern kanaal besteld bij onze webshop?Bekijk dan je Track&Trace gegevens: hierin staat het bestelnummer vermeld.
Wat zijn de kosten voor het retourneren? De retourkosten zijn voor eigen rekening. De retourkosten verschillen per pakketomgeving en transportdienst. Wanneer je je retourzending aanmeldt, kun je zelf de gewenste transportdienst en bijbehorende kosten kiezen. Heb je verzendkosten gemaakt om de bestelling te ontvangen? Dan ontvang je deze kosten, mits de volledige bestelling wordt geretourneerd, van ons terug na het verwerken van je retourzending.
Mijn artikel is defect. Moet ik nu ook retourkosten maken? Is je product kapot of verkeerd geleverd? Of is je product defect gegaan na gebruik? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij kijken met je mee voor een passende oplossing!
Kan ik mijn meubels retourneren? Zware meubels en babykamers kunnen alleen geretourneerd worden als deze nog in de ongeopende verpakking zitten. De reden hiervan is dat meubelen secuur in beschermende pakketten worden verpakt. Bij het uitpakken verliezen de pakketten hun beschermende werking en raken losse onderdelen eenvoudig beschadigd of gaan verloren. Geopende pakketten kunnen daarom niet meer als nieuw verkocht worden. Als je meubels wil retourneren, dan ontvangt onze klantenservice graag van te voren foto's van de verpakkingen zodat zij deze kunnen beoordelen.