Altijd de beste merkaanbiedingen
5000m² winkelplezier in Tilburg
Vrijwel alles uit voorraad leverbaar
Iedere zondag geopend
5254 Beoordelingen
8.8

Ruilen, retourneren en garantie

Hoe retourneer / ruil ik aankopen van de winkel?

Van Asten Babysuperstore biedt u de mogelijkheid om ongebruikte producten die U in onze winkel heeft gekocht binnen 8 dagen in de originele en onbeschadigde verpakking te retourneren, of binnen 14 dagen te ruilen tenzij anders vermeld in winkel of op de aankoopbon.

Artikelen die speciaal voor U besteld zijn (orders) en maatwerkartikelen kunnen niet geretourneerd worden. Autostoelen kunnen om veiligheidsredenen niet geretourneerd worden.

U dient voor het retourneren van artikelen de originele aankoop bon te overleggen.

Hoe retourneer ik aankopen van de webshop?

Heeft u zich bedacht? Van AstenBabysuperstore.nl biedt u de mogelijkheid om producten (met uitzondering van meubelen) die u in onze webshop heeft gekocht ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren.

Let op: Meubelen kunnen niet geruild of geretourneerd worden. De reden hiervan is dat de onderdelen in speciaal ontworpen en beschermende verpakkingsmaterialen worden verpakt. Na het openen van deze pakketten verliezen zij hun beschermende werking. Indien u advies nodig hebt bij het kiezen van meubelen, neem dan vóór uw bestelling contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag met al uw vragen. 

Handleiding ruilen en retourneren

Voor overige retourzendingen volgt u de volgende stappen. Indien deze stappen niet gevolgd worden kunnen wij uw retourzending niet in behandeling nemen

1. Download het retourformulier en print deze uit.
2. Vul het formulier volledig en naar waarheid in.
3. Verpak het artikel naast de originele verpakking ook in een omdoos. Een omdoos is een extra doos waarin u het artikel én de verpakking goed beschermd zijn tijdens transport. Neem het adresveld van het retourformulier over en vermeld deze duidelijk op de omdoos waarin u het artikel verpakt. 
4. Stop het retourformulier in een envelop en plak deze stevig vast op de omdoos. Voor de zekerheid kunt u hier ook onze adresgegevens op vermelden
5. Plak de omdoos goed dicht. Gebruik alleen transparante tape en géén duct-tape of bruine tape. Dit geldt ook voor de originele verpakking. Deze moet weer als nieuw verkocht kunnen worden. 
6. Breng het pakket naar een Postkantoor bij u in de buurt. Zij kunnen u op de hoogte brengen van de tarieven. De verzendkosten zijn voor uw eigen rekening. Bewaar uw verzendbewijs!
7. Uw pakket wordt verstuurd. Zodra deze bij ons in ontvangst wordt genomen nemen wij het in behandeling. Indien u een artikel wilt ruilen, nemen wij de kosten voor het verzenden van een nieuw product voor onze rekening.

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, verzoeken wij u om het retourformulier volledig en naar waarheid in te vullen.

Wanneer een artikel via ons naar de leverancier verstuurd moet worden ter controle of reparatie, is het uw verantwoordelijkheid om deze te retourneren en de verzendkosten te dekken. Dit geldt ook wanneer het product onder de garantievoorwaarden valt. Indien het product in de webshop is aangeschaft, zullen wij op onze kosten uw product na reparatie of vervanging naar u terugsturen.

Welke voorwaarden gelden voor garantie?

Van Asten Babysuperstore zet zich in om kwalitatief goede producten te leveren. Al onze producten zijn daarom standaard tot één jaar na aankoop voorzien van een garantie op materiaal- en fabrieksfouten. Sommige fabrikanten bieden een langere fabrieksgarantie. U kunt bij onze klantenservice navraag doen wat de fabrieksgarantietermijn op uw product is.

Wanneer beslist wordt dat een artikel een fabrieksfout vertoont, dan is reparatie of vervanging geheel kosteloos voor u. De beslissing tot reparatie of vervanging is aan de specialisten van Van Asten Babysuperstore en de fabrikant.

Een reparatie kan onder andere inhouden dat u een reparatieset of vervangende onderdelen toegestuurd krijgt en welke u zelf kunt monteren. Ontbrekende en defecte onderdelen of beslagsets van meubelen kunnen wij in vrijwel alle gevallen nasturen. Meubelen zullen nooit in zijn geheel worden omgeruild, tenzij geen andere optie mogelijk is.

Van Asten Babysuperstore hanteert een carry-in garantie. Dit houdt in dat u zelf verantwoordelijk bent voor het retourneren van producten die in aanmerking komen voor fabrieksgarantie. Wij verzenden het defecte product naar de fabrikant/leverancier zodra deze bij ons is gearriveerd en na beoordeling/reparatie zullen wij er voor zorgen dat het artikel weer naar u teruggestuurd wordt. Helaas hebben wij geen invloed op de reparatieperiode van een defect product.

Van Asten Babysuperstore kan bij een koop-op-afstand (webshopbestelling) helaas geen bruikleenartikelen leveren om de reparatieperiode van een garantieclaim te overbruggen. Onder bepaalde voorwaarden kunt u soms wel in aanmerking komen voor een bruikleenartikel als u de garantieclaim ter plaatse indient in onze winkel in Tilburg. Dit is geen standaard service, dus neem altijd van tevoren contact op om de mogelijkheden te bespreken. 

Wanneer de garantietermijn is verstreken of wanneer het defect niet onder de fabrieksgarantie valt, dan zullen wij indien mogelijk het product graag repareren voor een redelijk bedrag. Van Asten Babysuperstore kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor het repareren van defecten, wanneer deze niet onder de fabrieksgarantie vallen.

Op de met ons gesloten overeenkomsten zijn onze in-verkoopvoorwaarden van toepassing, deze kunnen op verzoek toegezonden worden.

Wanneer uw product een gebrek vertoont dat binnen de garantievoorwaarden valt, dan kunt u een garantieclaim indienen. Dit kunt u doen door contact op te nemen met onze klantenservice

Kan ik een artikel ook retourneren in jullie winkel?

Wij bieden u de mogelijkheid om ongebruikte en onbeschadigde producten die u in de webshop heeft gekocht binnen 8 dagen in de originele onbeschadigde verpakking in de winkel te ruilen, tenzij anders vermeld in winkel of op de aankoopbon. Autostoelen kunnen om veiligheidsredenen niet geretourneerd worden.

Het is alleen mogelijk om bestellingen die zijn aangekocht in de webshop, te ruilen in onze winkel voor vervangende artikelen. Geld crediteren is dan niet mogelijk.

Donderdag 28-03: extra koopavond tot 21:00 i.v.m. #MEERMAZZEL